Joodse mode

De opkomst van de Jezus-sandalen is bij onze groep in volle gang. Sandalen met klittenband, bruine leren gespen en voor de dames af en toe met kralen. Een paar mooie verzorgde tenen maken de look volledig af. Oma en ik liepen met onze witte Adidasjes, niet alleen achter de reisleider, maar ook volledig achter de mode aan. 

Vandaag was in iedergeval oma bij de tijd, want grote witte strandhoeden zijn helemaal in trek bij ons gezelschap. Voor de heren is het populairder om een wanne-be-maffia-hoed te dragen met daaronder een niet zo’n maffia outfit. 

Over de hoed zit ik nog te twijfelen, maar aan sandalen begin ik niet. Na Crocks en Uggs zijn sandalen wel de volgende in het rijtje. Het kan altijd erger. Ik heb gelukkig nog niet meegemaakt dat iemand hier ook echt de sokken in combinatie met de sandalen draagt. Wanneer dit gebeurd is het tijd om halt te roepen aan deze mode van een poging doen tot: in Jezus zijn voetsporen lopen. Tot nu toe hoor ik nog niet bij de sandalen groep, maar wat niet is kan nog komen. Wie weet, over een jaartje of 50. 

Ik heb mijn grote modevoorbeeld uit deze groep toch al wel snel gevonden in Daniëlle. Deze vrouw kan vanwege een rughernia niet bukkend door de grotten die we gisteren getrotseerd hebben, maar loopt al wel vanaf het begin van onze reis op verschillende schoenen en laarsjes met hakken. Dan heb ik het zeker niet over hakken van 3cm. Ik keek met volle verbazing naar haar, toen zij vanochtend met goede moed begon aan het ‘Jezus pad’. Deze bestaat volledig uit stenen zo groot als een voetbal. Ik heb haar geen een keer horen klagen. Wel heeft zij gesmokkeld op het pad. Ik kwam haar op de helft van de wandeling zonnend en tevreden zittend op een rots tegen.

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar als zij stylevol, zonder zweet, in het zonnetje op een rots kan zitten, zou ik best met haar willen ruilen. Zeker toen ik langs haar liep en nog eens goed keek, naar mijn eerst witte maar toen zwarte, adiddasjes. 

Omdat dit een extra mode post is, mogen de volgende mode makers ook genoemd worden: 

1 De oorbellen van tante Gees! Altijd enorm grote knoppen die bij de outfit van de dag passen. 
2 Het sportieve broekpak van Wilma in combinatie met witte gympen.
3 Het Afrikaanse gewaad van Connie.
4 Dini met haar trendy, groene brilmontuur.
5 Het ingevlochten kapsel van Sheila. 
6 Judas (een van de discipelen van Jezus) die al duidelijk bij de tijd was met moderne teenslippers. Judas heeft niet alles in zijn leven goed doordacht, maar als je met de mode al 2000 jaar vooruit loopt op je vrienden, moet je toch wel ergens goed in zijn.


Daniëlle





























Sportieve outfit
















Goede Kapster

Reacties

Populaire posts van deze blog

Jeruzalem

Golgota

Laatste dag, laatste post.